Stalkers


Yang kesah

1.12.12

Ruam Sana Sini!

Alamak, insomnia sudaaa!

So, hapdate lah blog penuhi masa. Biar gerak laju lagi earning nuffnang aku tu. Tadi check, dh RM4.25. Itu yang lately, semangat aja aja aku nak post entry baru biar ntah apa apa.

Ada ku kesah??

Ini kisah pasal Auni dan 2 macam(jenis) ruam.

Korang kesah ke?? Hu Hu Hu. Kalau kesah, korang baca lah sampai habis bed time story aku ni.




Lepas seminggu dia lahir, naik bintik bintik merah kat dada, perut, belakang badan dan ketiak. Paling teruk kat kawasan leher. Al maklum lah orang tak de leher. Dah tembam sangat muka tu, leher pon terkepit. Ruam ruam ni on dan off. Kejap ada, kejap tak de. Sambil tu aku letak tepung ubi as bedak kat tempat yang ada ruam tu. Berkurang jugak la. Tapi, tang leher tu macam tak berkesan dengan tepung ubi tu.

Ruam panas tak settle, naik pulak bintik bintik merah kat part muka. Aduh, terjejas kecumilan seorang bayi..Ruam susu lah tu. Yang ni awal awal, aku cure dengan sapu tepung ubi kat kedua belah pipi. Kadang kadang losyen baby tu pon letak. Ok sekejap, naik balik ruam nya.

Ni dah cukup sebulan ni, baru berani aku beli krim sapu. Sebab kat leher tu makin teruk. Dah merah sangat sangat. Aku pon cuak, mesti pedih kan bila dah berpeluh.
Itu yang Selasa tadi, minta en hubby singgah farmasi belikan krim sapu Econazine. Econazine krim ni ex officemate aku yang perkenalkan.




Aku just sapu nipis nipis sahaja. Memang berkesan sangat. Walhal baru sekali sapu. Terus merah tu tak de, kesan macam lecur tu kering. Sekali tengok, macam leher tu tak kena ruam pon. Sebab dah ok, aku continue sapu tepung ubi aje lepas tu. Dan, merajinkan diri aku menjaga keberisihan lepas menyusukan Auni. Ini asyik terlelap aje, esp tengah tengah malam nya BF session.

Eh! Aku insomnia sekarang. Malam aku tak tido. Subuh hari baru bernafsu nak carik bantal. Bajet cam budak clubbing lah pulak life nye!

Nasib baik lah tak de ruam lampin. Kalau tak, panjang berjela lah pulak story ini.

K, bai.

- Posted using BlogPress from my iPad

Tiada ulasan: