Stalkers


Yang kesah

19.9.13

Udang Kawan Kawan

Terkejut aku, masuk kete nampak bungkusan beso. Bagus lah laki aku..beli ape lah tu. En dol bawak balik udang. Maklum la kompeni dia hari tu de tanam buah, kot lah ada bela udang sekali ke..bagi pree kat staff kan.

Di explain udang tu beli dari kawan dia. Sekilo RM45. Huih!! Udang kertas katanya. Tolong bisnes kengkawan katanya..Sambil tayang muka kesian mengexplain.

Macam nak lobi lagi je kata..tolong lah bini beli ser plak!! Hihihi.

Hari pertama, semangat lah, sampai je umah, terus pergi dapur. Semangat kan nak masak udang yang kata sampai rm45 itu. Aku pon tak tau nak masak apa, lastly jadi macam masak sweet sour pon hado. Dah malam, x yah memilih sangat!

Aku lah belasah banyak-banyak. En Dol kata dia kenyang dah menibai buffet kat Rest Bunian kat Bangi. Jauh berjalan tu sampai terbeli udang yer.


Roh memasak kalau dah merasuk, memang dia hebat lah. Sampai ambik gambo hasil masakan. Kejap je masak ni, 20 minit aje. Kalah Jamie Oliver masak masak 30 minit. Tapi lauk aku sejenis jer la. Tak saing Jamie lah aku.


Sampai ke gambo telur goreng dia snap sekali. Malam malam punya makan. Sopie kira hi taste la, pandai makan udang. Sarah tak pandai makan. Tekak dia ikan, ayam dan telor.

Hari ke 2, aku buat goreng jer. Semangat bergambo ada lagi ni..


Bayangkan bekas kuih raya tu, dia tu yang posing bengkok elok tu paling besor. Duk selak selak udang tu, jumpak la yang besar saiznye. Kalau semua beso cam ni, berbaloi lah rm45.

Aku goreng ratah jer semalam. En Dol pon tak makan. Dah kenyang sebab bedal kambing semalam dengan officemate. Banyak trip makan makan ek..itu otot otot meletup tu.

Ada sikit belen lagi udang tu. Pasta spirals belen masak masak tu pon ada lagi. Plan nak pi K4, cari lala ke..buat seafood carbonara plak. Tak tau lah sempat tak nak cekup lala nye. Lalalalala tak masak je kot jadi nye..

Hari ni mandat beso nak gi bank. Bertekad dan Mulia kita yer!! Gambate!!!


- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: