Stalkers


Yang kesah

25.9.13

Adoi..slipped disc

Makan tak lalu, tidor tak lena ibaratnya.

Tak tahan dah nak berteka teki teka tekup agaknya, so en dol bawak lah diri ke KPJ Shah Alam tu semalam. Request nak buat MRI scan.

Based on MRI scan, confirmed lah kena slipped disc L4/L5. L tu stand for Lumbar lah..part kat tulang belakang itu.

Mencari jugak cam ne lah boleh kena. Salah postur angkat barang kot. Sebab masa puasa tu gigih angkat barang transfer ke rumah sana tu. Sakan lah potong rumput lah, tanam pokok lah, wat kolam jadian lah.

Kena warded semalam, dah nak suruh kompeni bayorkan. Pergi tu gamble aje, aku pon tak terpikir mau packing baju untuk dia ke.Tak terlintas kat otak aku lah pon. Pergi sehelai sepinggang jer. Aku pon gi opis, rutin cam besa. Lagi lah semalam ada in house training. Training lah sangattt.

Ingat esok pagi baru tau result MRI tu. Upenye malam tadi, kul 8 gitu dah tahu. Half way doctor explain, sebut pasal surgery, en dol dah pitam. 5 min sebelum tu, duk wasap kat fon la. Suruh dia call hp sebab Sopi nak cakap , pon dia tak call, upenya kawan duk pitam. Toing! toing!

Ingat tak serius urat pungkoknye itu kesakitan, plan aku mau masuk opis lah hambat bos bayor gaji pagi ni. Mujur semalam dah buat apa apa yang patut. So, kena call Kak Ton lah ni gaya nya.

Pagi ni nak menebeng la kejap kat spital. Nemankan en dol jumpa doctor lagi sekali. Harap tak pitam dah lah.

At first aku pujuk jugak dia go for surgery, tapi surgery macam mana tak tau lah pulak kan, dah yang mendengor tu pitam. Ini baru kata pitammmm.

Tapi Mak Ana yang fefeeling ke memang kena slipped disc ni pon suruh jangan go for surgery first. Take 2nd opinion atau ikhtiar cara lain.

Boleh pakai jugak idea Mak Ana. Tunggu dulu la..may be leh buat terapi dulu ke, homeopati ke atau gi swimming aje. Lagipon en dol aku pon tak sudi nak di operate.

Aku rasa en dol tido lena jugak ini malam since aku kata tak yah buat surgery lagi. Abis, dah macam nak demam aku nengok gayanya. Muka seriau aje imagine diri nak di operate. Summore nak operate tu kat area tulang belakang. Rasa risky jugak tu.




Ni kena kasi kurus lagi. Konsider gebus jugak ni. Gebus pon boleh menyebabkan slipped disc. OOoo patut Mak Ana fefeeling diet aje.




Nak kurus cam ne....mungkin menambah gebus lagi..

Menu lunch semalam. Petang semalam sempat lah aku belasah dinner dia. Hahaha. Cuba terlantar baru lepas bersalin kan, konpem haram nak terliur.

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: