Stalkers


Yang kesah

31.10.12

10 Hari

Wah, kesian..baru 10 hari usia pantang aku. Auni pon umur 10 hari jugak lah kiranya. So far, Auni sihat sahaja. Alhamdulillah, tak de jaundis. Cuma ada lah naik ruam panas. Tadi, Nurse KK datang dan timbang. Dah naik 4 kgs. Ibu nye sahaja belum timbang..turun 4 kgs tak pe.

Memang bosan lah duduk umah. Nak baca novel, hormon remaja tak muncul pulak. Jadi, novel novel aku menjadi bahan bacaan jiran jiran aku yang remaja berstatus ibu.

Sambil berblog ni, sempat juge aku berblog walking usyar pengalaman orang lain berpantang. Belum lagi hormon shopaholic datang, al maklum belum gaji la katakan. Nanti dah terisi bank nye, boleh le shopping online. Best kan zaman sekarang. Tak keluar umah pon boleh shopping.

Since aku banyak experince berjalan sebelum bersalin. Aku tak de la meronta ronta nak keluar berjalan. Cuma, masa mengandung hari tu aku cam kureng selera nak makan. Sebab tu masa pregnant berat aku naik 7 kgs aje.

Hai, dah time pantang ni, rasa tak sesabor nak cepat habis pantang. At least dah 20 hari ke.


Best kan! Sekarang aku breakfast dengan roti bakor cicah air kopi/milo. Haruslah aku terUP kan gambo breakfast McD ni. Nasib rumah aku jauh giler dari McD, kalau tak..selamat...

Untuk lunch..maybe yang macam ni memang menyelerakan kan?




Walau hakikatnya, hari hari makan ikan. Masak bening bening je. Nak fries? Tak boleh..pucuk mengkudu ade..



Aku akhiri lah entry yang penuh kesenduan ini dengan gambo si montel dan matanya yang dah buka.


- Posted using BlogPress from my iPad

Tiada ulasan: