Stalkers


Yang kesah

12.4.20

Pantang Hari Ke 5 ..2020

Hahaha banyak tahun ade berpantang kan, so ini kali pantang di tahun 2020.

Tapi pantang kali ni sangat menyedihkan..sebab baby dah meninggal dalam kandungan Aku pada usia 28minggu.

Macam mana boleh tahu eh baby meninggal? Itu lah naluri ibu kan.

Sedih lak nak imbau balik. Biar Aku simpan je lah kronologi nye..

Alhamdulillah, urusan mandi,kafan, sembahyang dan mengebumikan selesai pada hari pertama Arissa lahir tu, 8 April 2020.


Kesian jugak laki aku ulang alik ke balai, hospital, masjid dan rumah. Aku tertido  je lepas tu sebab penangan ubat tahan sakit tu.

Allah permudahkan..tengah hari 7 April tu Aku kena induce..8 malam dah start contraction kuat sampai 4 pagi. 5.03 pagi Arissa dilahirkan. Aku dah prepared 2 minggu awal untuk terima keadaan kelahiran Arissa ni.

Luka jahit pun tak de..Tapi bila kena mastitis (bengkak susu) memang sedih giler Aku dibuatnye sebab baby tak de.

Aku tak prepare untuk yang ni sebab ingat tak de air susu. Elok start urut, terus jadi bengkak susu.

Ibu takkan lupakan awak Arissa. Ayah pilih nama awak sebab awak girl cam kakak-kakak . Cuma masa tak mengizinkan nak daftar sekarang sebab kan PKP covid ni.

Keluarga, suami & rakan-rakan banyak beri nasihat..Tu lah, mesti mak yang mengandung lebih terkesan.

Hari ni hari kelima Aku berpantang..pantang cam ibu bersalin hidup biasa,  44 hari.

Aku pantang jer cam biase..cam tak de ati pun iye.

Aku harap Aku tabah dan redha je lah menelan semua yang menyedihkan ni..time will heal la harapnya.


Kredit to: Info Kak Ice.

Ekceli masa sibuk nak pindah office tu, lepas 2 minggu period, ade bleeding tibe-tibe..which is Aku suspect Aku keguguran, somewhere in July tak silap. 
Tak de lah Aku pantang beria pun. Cam missed period aje.

Then, september, baru confirm Aku mengandung sebulan. So, kira keguguran berulang kah? 


Tiada ulasan: