Stalkers


Yang kesah

16.4.20

Pantang Hari 9

Hari ni masuk hari ke 9 pantang..tak tau MCO ke berapa dah tapi fasa 3 dah.

Mengurut dah abis 3 hari, start hari ketiga tu hari. Nasib last minute ada terjumpa tukang urut kat area Bukit Naga ni je.

Sekarang, sambunh je la rutin biase, berbarut, bertungku dengan harta karun pantang bawah ni.


Harap habis guna sepanjang pantang 44 hari ni. Hahaha InsyaAllah.

Aku start pantang dengan set NR sejak bersalin Aidan. Musim PKP ni, kedai-kedai jual supplemen, jamu ni memang close rasanya. Aku nak ronda-ronda pun tak de masa. Nasib baik dapat order kat Shoppee.
Delivery pun cepat aje.

Makan pun follow je rutin pantang selalu tu. Sepanjang 9 hari ni menu ikan je lah. Tak de demand mana, lagipun Aku tak de nyusukan baby pun.

Pagi tadi timbang, berat 58.7kg. Sebelum pregnant 65kg. Lepas 3 bulan pregnant, sebab alahan..berat drop jadi 60kg. Dia pi mai pi mai naik 60-61 kg je lepas² tu.

Tak leh makan banyak, sebab tak de baby tukang sedut dah. Supaya tak lapor sangat, kadang tu try jugak makan setiap 2-3 jam gitu.

Masalah dengan berbarut@berbengkung ni..seeloknye baring lah. Hahaha. Kalau ade baby dulu, leceh la berbarut berbengkung ni sebab susah nak gerak, nak angkat baby ape. If you know what I mean la.

Kalau pakai barut, aku baring terus tertido la jawabnya. Tak de lah hari-hari Aku bantai tido, kadang ade makhluk bagi kerja jugak.

Office pun 1 hal jugak  sebab MCO ni, tak sempat nak interview replacement untuk Aku pergi cuti bersalin. Dan kebetulan pulak Aku pun start cuti awal. Sepatutnya Aku due on 28 May 2020 (38 minggu aje sebab GDM tu). Due date asal 6/6/2020 (40 minggu). Tapi, sekarang ni, date 6/6/2020 will be my last maternity leave. Huhuhu.

Harap nifas Aku stop la sebelum bulan pose yang bakal menjelma lagi 7-8 hari ni. Harap dapat lah puasa jugak walau tak penuh.


Tiada ulasan: