Stalkers


Yang kesah

21.4.11

1 Dari 4,000,000 sudah mendaftar semalam

Daripada populasi penduduk yang hampir 27 orang juta, terdapat 11 juta pengundi yang telah berdaftar. Ertinya, jika lebih empat juta yang belum berdaftar berjaya didaftarkan, Malaysia akan mempunyai lebih kurang 15 juta orang pengundi.







Pertambahan empat juta orang pengundi akan memberikan kesan yang besar dalam keputusan pilihanraya akan datang. Jika golongan ini berat kearah menyokong Barisan Nasional (BN), Malaysia akan terus diperintah oleh BN.
Jika golongan ini condrong kepada Pakatan Rakyat (PR), berkemungkinan besar PR mampu menawan Putrajaya. Begitulah pentingnya peranan pengundi-pengundi baru ini.
Tidak hairanlah mengapa parti-parti politik berebut-rebut untuk mendaftarkan golongan ini dengan harapan undi golongan ini akan berpihak kepada parti masing-masing.
Mengapakah empat juta penduduk tidak mendaftar sebagai pengundi?
Amat menarik jika dapat diketahui sebab musabab mengapa golongan ini tidak mendaftar sebagai pengundi.
Apakah proses pendaftaran terlalu sukar? Apakah mereka tidak tahu bagaimana untuk mendaftar? Ataupun mereka tidak berminat untuk terlibat dalam pilihanraya?
Sumber : Malaysia Insider, 26 Jun.

Haha..semalam aku lah salah seorang rakyat yang tergolong dalam golongan 4 juta tu dah selesai mendaftar sebagai pengundi. Jangan lah kutuk lebih aku sebab baru nak register sebab aku memang malas dan selalu terlupa yang aku belum register sebagai pengundi.

Kebetulan semalam pergi ke pejabat pos sebab nak renew lesen Lembu ku..terpandang poster Pendaftaran  Pengundi kat belakang akak jaga kaunter tu..So, apa lagi kan..

Senang jer prosedur..bagi Kad Pengenalan..pihak Pos akan melakukan action selanjutnya.
Marilah Mari Pergi Mengundi..Tunaikan kewajipan kepada Negara ok..



Tiada ulasan: