Stalkers


Yang kesah

19.4.11

Pak Menteri Saman Sabahkini

Awas kawan-kawan, jangan sampai jadi macam seperti ini..

Rais Yatim Saman Bloger Atas Dakwaan Fitnah Memperkosa Pembantu Rumah




KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim akan menyaman seorang bloger kerana memfitnahnya dengan mendakwa yang beliau telah memperkosa pembantu rumahnya.
 

Dr Rais telah menamakan Abdul Mutalib Mohamed Daud sebagai defenden tunggal dalam samannya itu.

Beliau menyebut Abdul Mutalib telah bertanggungjawab menerbitkan atau menyebabkan sesuatu tulisan itu diterbitkan berkaitan empat tulisan yang berunsur fitnah di dalam Sabahkini weblog, pada 1 Januari, 3 Januari, 5 Januari dan 7 Januari dengan mengambarkannya sebagai seorang yang tidak bermoral.


Dalam samannya itu juga, Dr Rais berkata, kata-kata yang berunsur fitnah itu juga mengambarkan seolah-olah mempotretkannya sebagai seorang yang berkemampuan memperdayakan bekas perdana menteri untuk turut bersubahat melindungi kononnya dakwaan memperkosa itu.


Katanya lagi, kata-kata fitnah itu telah menjejaskan reputasinya sebagai seorang manusia serta profesionnya sama ada di dalam atau luar negara.


Hakim Mahkamah Tinggi, Amelia Tee Hong Geok Abdullah telah menetapkan 6 Mei ini sebagai tarikh untuk menguruskan kes tersebut selepas berbincang dengan peguam Dr Rais iaitu Norhani Nordin di kamarnya.

Sumber: mstar online


4 ulasan:

mama aini berkata...

assalamualaikum dr mama...apsal tulisan tu..he..he sakit mata mama tau..blur je tulisan tu..

NzA berkata...

mmg bahaya kalu buat blog ttp menyentuh ttg peribadi org lain....

emarieys berkata...

jangan buat cerita isu politik jer...

Cik Puan Nor berkata...

are2..bahaya ada dimana2..jage2