Stalkers


Yang kesah

12.8.13

Cerciter Raya 2013


Salam aidilfitri untuk semua.

Tahun ni punya raya, memang terpahat lam ingatan la. Sebab nye anak dara aku yang 2 orang tu demam. Si Sarah & Auni.

Yang tua senang sikit nak diuruskan. Yang kenit aje mencabar sikit. Abes tak pandai bercakap kan, koman2 dia merengek rengek jer la.

1 Syawal kat rumah mertua aku la. Kali ke 4 dah rasanya. Mak dan adik laki aku pulak berkumpul dengan Mak Tam kat rumah arwah nenek. At least rumah tu meriah lah sikit ada orang time raya ni.

Tahun ni berjaya menemakan ijo untuk kaler baju kami. Seeee...






Tengok kenit menangis..tak sedap badan lah time tue..






Sama tudung plak dengan minah retis ni...Ahahaha, aku terjumpa tudung bawal ni masa packing baju nak balik kampung tu. Tak silap adik aku yang hadiahkan untuk aku..layan jer la pakai dalam umah katakan.

Sepanjang pagi syawal kami kat umah aje berkumpul dengan ahli family menyetel hasil mantai petang akhir ramdhan.

Menu tahun ni banyak juge. Letih perut makan..Ada nasi impit dan kuah kacang, pulut dan rendang daging, bihun sup dan laksa utara serta kuih muih raya tradisional seperti dodol, tapai pulut, semperit dan peneram.

Mertua aku memang taste dia kuih muih tradisional aje, so senang lah kami kami ni bawak balik aje sekut moden utk variasikan nak isi balang kuih muih dia.

Sebelah petang baru lah gagah nak keluar menziarah sedara mara.



Siap tunggang leher ayah lagi..lengan dah kebas katanya. Kenit sebenor dah pening tu, sebab ubat ubatan dia telan tu lah.


Di kepit dek ibu..sempat lagi aku posing kann. Hadoi patah pinggang!

Sabo jer la melayan karenah dia petang tu. Gitu gitu pon dapat bertandang ke 4 bijik umah petang raya tu. Fuhhhh semangat syawal katakan!

Malas dah aku nak upload gambo raya banyak banyak. Ada separuh aku dah upload dalam fb, separuh lagi aku upload masuk wechat & ig. Mana tempat lagi aku tak tayang? Ahahaha..fefeeling retis gitu.

Di kala Syawal yang masih bertamu ini, aku pon ingin menyusun jari jemari memohon ampun dan maaf.

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: