Stalkers


Yang kesah

19.5.18

Kisah Memandu Lagi

Awal Bulan 5 Aku start drive pergi office. Mula-mula teruja lah jugak.

Bila stuck dalam jam, kete kerap mati enjin..so keterujaan itu makin pudar. Aku drive si kelisa tu lah. Kete tu manual. Tau jer lah manual susah kan. Pernah je van kilang yang ada budak lelaki lalu sebelah ,duk boo Aku sebab kete mati enjin. Cisssssss suwei  betul. Lagi berpeluh peluh bile kat jalan tak rata, kereta rasa nak terundur ke belakang. Seram sangat! Takut terbump kete orang belakang aje.

Jadi Aku memohon consideration laki lah cari kereta auto untuk Aku. Huhuhu. Lagipon kete tu ekon nye dah rosak. Rosak yang tak pasti, kalau repair okay ke tak. Sebab ekon tu janam nya dah lama. Cuaca panas sekarang..kalau tengah hari gi lunch naik kelisa tu..memang ibarat bersauna la. Takat gi kedai kak wok, okay lah. Kalau jauh dari tu, tak koser la Aku.



Pencarian kereta auto telah dilakukan baru baru ni. InsyaAllah muncul lah kete tu nanti seminggu dua lagi. Aduh satu hal lak nak belajar..tapi orang kata auto senang kan. Harap harap lah kan. Yang penting tak mati enjin, kete tak undur.

Yang best nyer..Lepas 2 minggu hari hari mati enjin masa jalan jem..minggu ni dah kurang dan tak de dah mati enjin tu. Practice makes perfect kekdahnya kan. Ni pun masih tak cekap lagi. Itu yang buatkan aku tak berani lagi drive ke office HQ. Nanti nanti lah. Tunggu next si putih sampai.

Maka, tercapai lah hasrat nak memandu di tahun 2018 ini. Ia adalah hasrat yang tertangguh sejak 2011 lagi. Pernah dah ambik sekali, tapi stop kejap masa L, then aku terus lupa. Lepas 2 tahun X valid dah la L tu..kene ambik semula. Lepas 6 tahun baru nak start semula. 

Tiada ulasan: