Stalkers


Yang kesah

26.6.16

Semperit Susu Mudah Selamanya

Kredit: Facebook Sabrina Khan

Bahan bahan:-

2 1/4 cawan tepung jagung
1/2 cawan buttercup
1/2 cawan susu pekat 
Ceri merah atau kismis

Cara buat:-

1. Gaul butter dengan susu pekat.

2. Masukkan sikit sikit tepung jagung dan uli sehingga menjadi doh.

3. Tekan dalam loyang dan hiaskan dengan potongan ceri atau kismis.

4. Bakar pada suhu 160•c selama 15-20 minit atau sehingga masak. 


Hahahaha..sakan aih kumpul resepi. Buat nye idok. 

Luka pon baru baru ja nak sembuh. Kang aku menyemperit, bimbang luka berdarah kembali. Kikikiki..Aku pon tak kose bebenornye. 

Tahun ni aku order semperit dahlia dari kakak ipar aku jer. Sapot bisnes hipar hipar katanya. 30 pcs baru RM12. Hipar hipar kalau order banyak dapat la RM10. Resepi semperit dahlia hat ada lam blog aku ni, dia punya resepi la. 


Tempat aku panggil satu kacang. Buat dari kacang hijau. Payah buat nye. Kemek la ibu jari menekan.  

Send mesej je kat wasap & order, tak sakit jari.

Sejenis lagi aku order sekut makmur. Huhuhuhu semua sekut nostalgia. Yang moden moden beli je nanti. 

Tiada ulasan: