Stalkers


Yang kesah

13.5.16

Minyak Kelapa Dara As Syiffa

Boleh kata sepanjang semua kehamilan aku akan mengalami masalah sembelit ni. Paling hazab masa ngandom anak pertama..dekat 2 jam duk lam toilet. 

Masa anak kedua, ketiga tu..sekali 2 je muncul masalah sembelit ni. Katanya time pregnant ni, pergerakan usus tu perlahan la ape..tu yang buatkan jadi sembelit bagai. 

Kali ni nye pregnancy pun, mcm kerap pulak kena. Jadi nya tercari cari la produk  yang boleh kurangkan or hapuskan sembelit ni terus. 


Aku try minyak kelapa dara D Aura Assyifa.  So far..memang aktibiti buang kecik besor tu lawas. 

Mkd ni aku ambik yang cecair punye. Minum sesudu pas bekfes pagi dan makan malam. Minum air sikit..dah tak berasa bau kelapa tu sangat. 

Yang liquid ni wat sapu sapu pon boleh. Aku wat sapu perut yang makin menegang ni. Nanti baby dah keluar, leh sapu kat baby gak, buat cam baby oil gitu. 

Ada yang review kata produk ni leh bantu  hb darah naik. Lately makin menurun hb nye. Hopefully de kesan positif jugak la. 

Review paling banyak pasal mkd ni, katanya memudahkan bersalin. Mudah macam mana..sat ni nak tengok time aku bersalin sat ni mudah idok. 

Tiada ulasan: