Stalkers


Yang kesah

18.5.16

Check Up 36w

"Kalau de tanda tanda nak bersalin tu, cepat cepat gi spital" misi KK pesan gitu lebih kurang ayatnya. Maklum lah dah menerjah ke minggu 36.  

Aku angguk angguk jer la sambil sambil aku terkenang pengalaman bersalin hat lepas lepas..kebanyakannya overdue belaka, tak pernah lagi ada yang keluar awal sebelum 40 minggu. Tak tau la kandungan kali ni kan. Kot tercipta kelainan kee..

Tapi check up 30 minggu ke atas ni memperlihatkan bacaan hb darah aku menurun. Baru ni nye chek up, 10.5 aje reading nya. Doctor nak tengok bacaan tu naik balik. Kene la polo advise arahan doktor tu. 

Tapi sondu sondu gitu..ade la good news nye. Kepala baby dari minggu 32 ritu dah kat bawah. Memang aku rasa die tak leh nak pusing pusing sangat dah..sebab ngandom kali ni perut aku agak kecik. Tu pasal baby nye kick tu aku rasa kuat sangat. Especially masa 4-7 bulan dulu. 

Aku pasan yang pregnancy kali ni, baby sensitip sangat kalau aku melasak lasak. Kang dia buat perangai mengeras tu. Rasa tegang je perut part depan. Pinggang sakit nye amat. Aku nye teori gini la, pergerakan aku hat lasak lasak tu de tercuit badan nye ke, tu buat dia rasa tak selesa. Kawan jadi tak selesa lalu memberontak. Kakakakaka. 

Walhal time Auni dulu lagi banyak benda aku buat kat opis sebab time tu banyak kerja pasal nak pindah. Tapi idok la berasa kerap perut tu mengeras.

Memang lah lain macam sikit kelakuan budak nih. Katanya dia nye roket. Kite tunggu la die kuar sat ni..roket sungguh ke? Huhuhuhuhu. 

Tiada ulasan: