Stalkers


Yang kesah

24.2.15

Next...

Ada 2-3 kali aku check online i-account epf aku..Nak tahu pe status pengeluaran aku tu hari. 

Untung aku dah daftar i-account ni, tak yah buang masa nak call epf ni. Mendial tu satu hal..Yang nak tolong jawab tu pon satu hal. 


Siang tadi, tak nampak..Ni malam baru nampak akan status pengeluaran itu.

Alhamdulillah..lega. Tapi aku tak sure la apa kah next prosedur. Tu hari , surat PTPTN mention EPF kene issue bankers cheque. Tak tau lah depa buat bayaran cam ne kan. Bukan aku sorang je pernah buat mende ni, mesti PTPTN duk besa dah la handle benda ni. 

Yang penting..bayaran tu mesti sampai kat PTPTN sebelum 31 Mac ni. Penyelesaian by 31 Mac ni entitle la tuk rebate 20% seperti yang diannounce dalam Bajet 2014 baru ni. 

Aku congak congak tu, kerugian aku cuma RM300 gitu la kalau ada rebate. RM300 tu bayaran segala insurans la dividen la, untuk 11 tahun..bersamaan berapa puluh bulan tu kan. Kalau tak de rebate, memang riban-riban lah aku rugi.

Itu yang sanggup aku keluarkan epf tu. Nak buat ansuran tu agak leceh la pada aku sebab nak kene thru Majikan pulak. Malas aku nak ngadap bossia aku tu. 

Mohon dipermudahkan lah urusan seterusnya. Senang nak proceed ke next projek. 






Tiada ulasan: