Stalkers


Yang kesah

7.5.14

Ke Spital Lagi

Mujur makster aku ijinkan aku keluar awal petang semalam.Lepas lah gi Spital Putrajaya.




Hari adik aku discaj,pernah request dah. Dah kabor nak medical report dan acknowledegement tuan doctor kat borang insurans. Masa submit form request tu, budak yang received tu gaya nya macam faham. Macam paham kehendak kita kita rakyat marhaen yang bukan lah tahun sangat prosedur spital, idok lah aku bertanya dengan lebih lanjut kan. Ikut apa yang dia kabor betul.

Dipendekkan lagi citer nye, HR adik aku call pagi semalam. Katanya nak jugak laporan medical bertulis. Tak cukup apa yang doctor tulis dalam form insurans. Se step lagi nak leh proceed dah claim nye..

Setelah gagal menyuruh tuan beso gi spital..So, aku lah kene pi spital nye petang semalam. Tuan besor de meeting jugak kat Putrajaya semalam. Cun sangat lah tu..leh aku tumpang balik sama.

Pi lah Jab Medical Report,cun cun sampai sana pukul 4. Budak resepsen kaunter yang attend aku tu duk lah bertegas kabor tak perlu! No need! Enuf! Takat borang insurans pon cukup katanya.

Aku rasa resepsen yang sama lah attend aku masa 1st time request tu hari. Sebab dia nye pemahaman tu lah aku tak request medical report bertulis itu. Dah bazir masa aku nak beli lagi sekali.

Aku terangkan lagi sekali dengan penuh kesabaran dan kegigihan. Cewahh..Terangkan details details gitu.

Hat ni yang request nih by majikan as per required by insurans company bukan aku suka suki nak request buat filing ke ape. Borang nak, medical report pon nak.

Baru lah budak tu paham dan proses permohonan aku. Lain company insurans, lain kot procedure claim diorang.

Tak tau lah sapa pemalas..Yang nak requestkan report ke malas, yang tolong prepare ke..kalau agak agak malas nak prepare report..tak yah kerja lah..the door is open! Bagi rakyat lain bekerja..Nu kat luar ramai menganggur!

Emo gitu yer! Memang lah emo..lagi plak HR kata dapat potostat copy pon tak pe, janji bil ORI. Macam nak bagi kokodal slap kan..ambik jer la yang ori, susah payah aku request bagai. Dah lah sebulan baru siap report nye.

Lepas habis MC yang tak tau sampai bila nih, rasanya kena request medical report lagi. Untuk tuntutan hilang upaya kekal Socso pulak. Try jer lah kan..ate dah patah tulang katanya. Sapa nak patah tulang..jadi snow white duk tenggek atas katil aje.

Mana tak jelma cam snow white. Aku tengok makin putih pulak adik aku. Boleh propose jadi duta Aura White tu..jadi model testimoni hat laki punya boleh tu..Atau jadi duta pati haruan pon okay tu. Sakan membalun pati haruan. Huk huk huk!

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: