Stalkers


Yang kesah

21.2.17

Go Green!

Tema warna tahun 2017 adalah Greenery seperti mana yang diumumkan oleh Pantone, syarikat pengurusan warna antarabangsa.

Wow..alam sekitar sangat warnanya kan. Refreshing dan calming gitu. 

Nak raya ni mengisah lah jugak nak tau kaler kaler best untuk tahun ni sebagai rujukan untuk baju raya, rumah, kereta raya dan sebagainya. Huhuhu. 

Kebetulan aku de setin cat kaler ijau soft soft ke mint kot , lom gune lagi. Kot lah kan hade masa lapang, leh la mengecat dinding nanti. Tu pon kalau lah  kerajinan dan ketekunan tu hade. 2 tahun dah rasanya cat tu terperuk gitu saja. Tah tah dah tukar kaler ijau lumut tak..Mak ko hijau tul kan kalau betul kaler nye tukar.

Baju raya? 
Kain ela nye dah beli tahun lepas masa rombongan cik kiah ke Kolumpo tu. Tak lah kaler ijo. Mix colour jer. Kisahnye, merepot kain ela kaler ijo mix pink corak pucci aku tu dalam lemari lagi. Tada kekuatan menghantar ke tailor/kedai lagi. Aku nak wat kain je, pon malas nak suruh orang jahit. Untuk bebudak, tah acaner selamat pergi ke tailor dah. 

Hero hero punye, nanti nak dekat raya baru mencari. Depa pakai la yang ready made sebab pesen nye gitu jer, tak cekak, telok la..urban sikit kurta la atau pon jubah sado. Kakakaka tengok la 2017 ni hape fesen nye plak. Aku suke tradisional je. Back to nature. Go green gitu. Jangan jadi Green Lantern sudah ek.

Tabung berwarna green untuk budget duit raya almost done. Lepas raya tahun lepas, aku continue jer menabung. So, chillax sikit lah menabung 2-3 keping je sebulan. 

Harapnya ekonomi rumahtangga dan ekonomi negara akan malar hijau pada tahun ini. Ameeeennn.

Tiada ulasan: