Stalkers


Yang kesah

14.7.14

Tiramisu Kek

Siyesly hari ni tak lah rasa blues mana..walau ramai cuti, aku tetap menten gumbira mai opis. Salah satu sebabnye jalan tak jem.

Plan nak tukar duit raya, tapi duit dah guna plak untuk beli hadiah besday tok laki pulak.

Sebenor duk konpius, nak buat kek atau belikan hadiah. Tak berapa concentrate sangat aku nye fikiran..diganggu dek hantu. Hantu kalau no mood ..balik rumah aje, pigi peluk itu hair dryer.. Tak abis mengirai rambut nye.

Habis gangguan dalam 2.30 gitu..macam tak de mood dah nak beli bahan bagai. Itu aku nyinggah tempat paling dekat dengan tangga opis aku je lah mencari hadiah birthday katanya..

Ditakdirkan..Tetibe pulak tok laki ajak singgah Giant dulu masa otw nak balik umah sebab tadi sampai sini awal
jugak dalam kul 5. Itu sempat lah menumpang beli bahan tuk kek kite..Maklum lah niat nan suci murni kata nya...

Teheeeee...


Kelas kite wat tiramisu lam cawan. Manis mulut di hari kelahiran mu gitu..Malas nak buat sepelengat.

Kalau besor botol pati haruan adik aku simpan tu, mahu aku jolok kek nye masuk lam botol. Hihihihi.

1. Base gune chiffon kek aje. Beli kat Giant tadi. Yang ade flavour pandan dan pisang. Amik pandan je lah.

2. Lembapkan sikit dengan air nescaffe. Tapi nescaffe tak do..kita bancuh kapal api. Amik kawww. Asal boleh aje. Letak dalam bekas.

3. Pehtu jiruskan dengan bancuhan cream cheese dan whip cream yang dah di pukul rata dengan gula. Jirus sikit aje, jangan tonggeng semua plak.

4. Tabur sikit serbuk coklat. Coklat murah je aku pakai, so cam pahit sikit.

Nyesal tak taruk milo je tadi. Sedap sikit..Taruk oreo pon okay. Nak letak buah pon okay. Letak lah pape yang logik dan sedap..Letak doyan, aku tak pasti..

4. Ulang balik step 2-3 sampai cawan penuh.

5. Sejukkan dalam 1-2 jam sebelum nak ngap.

Aku ngap separuh je tadi..Eksaited katanya. Penuh lagi perut ni dengan makanan berbuka tadi.

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: