Stalkers


Yang kesah

20.12.11

Pengantin yang pink


Warna tema untuk majlis kahwin anak buah(Ayu) en hubby yang entah ke berapa. Bakal suaminya(Syahrul) pulak berasal dari Teluk Intan. Uniknya kenduri kat kampung aku ni, memang tak de kompang dan sebarang muzik pun. Masak pun secara gotong royong dengan menumbangkan seekor lembu dan seekor kambing. 



majlis nikah
Majlis nikah selamat berlangsung pada petang sabtu (17/12) pukul 6 petang. Buat kat rumah, dengan dua kali lafaz sebab saksi tak puas hati dengan lafaz kali pertama. Erm!

Hantaran dari lelaki
Pinau mata..memanjang pink sudah nampaknya. Hantaran dari pihak lelaki. 9 jenis kot. 

Ayu dan Syahrul
Pengantin pakai  baju warna putih semasa majlis akad nikah. Aku tak ambik banyak gambar masa nikah sebab Sarah meragam dek demam dia tu. Letih betul budak-budak meroyan!
Ragging time
Memang acara zaman berzaman turun temurun kat kampung aku. Dulu aku pun kena. Zaman aku kena kopek telur rebus dengan minum sirap lagi. Diorang just bukak kotak jer yang ada gula-gula. Lepas tu, pengantin kena baling gula-gula ..ala ala hujan gula-gula pulak. Tapi, pernah ada pengantin yang pengsan sebab tak tahan panas. Melampau betul idea Geng Pemuda kampung..habis cair mekap mak andam!


Segmen makan beradab
Hasil kreativiti seorang kakak ipar aku. Letih menyiapkan, mengemas apatah lagi.

pengantin buka hadiah
Malam hari, kami tak kasi can pengantin nak first nite awal-awal. Ha ha ha! Ada sikit majlis makan-makan di kalangan ahli keluarga sambil layan pengantin membuka hadiah kahwin mereka. Hadiah paling sengal adalah sehelai 'baju kecik' seksi dari budak opis Ayu. Sengal betul!

Majlis menyambut menantu dari pihak lelaki akan di adakan sabtu ni, 24/12 di Teluk Intan. Kalau tak de hal, insyaallah la akan ke sana.


P/s: Lain-lain gambo, sila ke fb aku..

Tiada ulasan: