Stalkers


Yang kesah

28.9.11

Selamat Hari Raya

Esok dah menjengah kite ke 30 Syawal..hari akhir umat Islam meraikan Aidilfitri.
Sepanjang hayat usia di bandar Shah Alam ni, raya tu lebih kepada aku menerima jemputan rumah terbuka pada setiap hujung minggu dan juga hari hari biasa. 

Undur masa ke tanggal 1 Syawal yang lepas..banyak kenangan manis pada waktu itu. Kenangan kurang manis? Ada..menjadi ingatan sebab pertama kali menghadapinya. Selama 28 tahun hidup ni, 1st time lah aku tertinggal baju raya. Buat persiapan awal kemain, sekali tertinggal pulak bajunyer. Lastly, baju kurung yang aku dok laram kat opis kaler biru jer ada dalam beg. Terpaksa lah sarung jugak! Untuk cik abang, mujur ada sepasang lagi baju melayu kaler biru nye belum siap jahit dekat kampung. Tak de lah spoil sangat kan. Dapat gak kami sedondon..bebudaks pakai merah. Kita merancang, tuhan menentukan. Aku terlupa pasal baju raya kami tu sebab leka mencari minyak TYT Daun Ubat. Korang tahu? Baru beli minyak tu..untuk hilangkan gatal gatal kesan gigitan binatang, buat sapu kat perut baby pun okay. Lastly, minyak tak jumpe, baju tertinggal.

"kadang-kadang..Allah sembunyikan matahari.. Allah turunkan hujan dan kilat... kita tertanya tanya..ke mana perginya matahari.. rupa-rupanya Allah berikan kita pelangi..


Setiap perkara yang terjadi, baik atau buruk, mesti ada hikmah disebaliknya. Baju tertinggal 2 pasang..dapat baju free 3 pasang..wakaka. Adik perempuan aku sedekah. Total, aku ada 5 pasang baju baru lah nampaknya.

2 beradik merah

juadah raya pertama di kg





Tiada ulasan: