Stalkers


Yang kesah

8.2.11

balik kampung

Di suatu malam yg dingin..dek tiupan midea aircond 25 degree celcius..


Sayer : eh, kite nak balik kg ke raya cine ni?
Dier   : balik ah
Sayer : boleh balik, tapi senin 7hb tu kena kerja dah la..ganti orang
Dier   : okeh

So, pagi Rabu tu dlm kul 9 pagi , kami(en hubby,aku, mak, amin, sopi & sarah) pun memulakan perjalanan. Cam biasa, ikut jalan lama melalui Klang-Teluk Intan-Sitiawan-Taiping-PB. Normal perjalanan (stop isi minyak 1x, makan & gi toilet), amik masa lebey kurang 5 jam if x de kesesakan lah. Sebab Isnin tu budak2 dah start cuti sempena raya cine ni,  so, otw back to kg ni jalan ok ok jer. x de sesak pun. 
Sekali...salah masuk jalan, terus sampai Lumut. Picnic lah kejap kat Lumut. Ramai tuh orang.







 Tapi kitorang dah siap2 bawak bekal..ada nasi putih, ikan goreng & sambal ayam..Nyum Nyum!!Ala2 dah hilang kebas kaki, baru lah start jalan balik..
Menuju ker destinasi..Telok Pial n Sg Baru.

kg ku kg mu jua
Kat kg ni, ada keluarga mertua lah..bafak mertua, mak mertua..kakak ipar, abang ipar.
Mak & adik laki aku cam biasa, akan stay kat umah arwah nenek aku. Aku & en hubby terus bermalam kat umah mertua. 
Lebey selesa stay kat umah mertua aku sbb umah bawah kan. 
X susah2 nak turun naik tangga. Lagipun rumah ni besar. 

Balik ni pun bukan apa..cuma melawat orang2 tua di kampung. Kalau dah kerja, bila nak pi tengok diorang kan?? Dah la call pun jarang2!! Selain tu, waktu ni lah adik beradik en hubby balik, boleh berkumpul bersama-sama.

Time ni lah,dapat meng'request' masakan2 yg susah nak di jumpai kat SA ni..contohnya, cam asam pedas keladi dan ikan wadi goreng. wadi ni cam ikan pekasam jugak, ni febret orang banjar ni. Makanan simple2 jer, cam masak lemak labu, wadi goreng, keli bakar , ulam & sambal belacan..tapi sbb makan ramai2..memang bertambah tambah makan..
x pasal2 tambah berat badan aku lagi







Tiada ulasan: