Stalkers


Yang kesah

15.4.15

Penantian Berakhir..

Rasa bunga bunga cinta pulak rini dapat dua berita baik.

Satunya, proses tukar nama hak milik rumah dah siap. Geran rumah dah dapat. Leh compile doc tuk claim insurans ke ape tah pulak pasni.

Yang kedua ni lagi best Ptptn dah bayor duit rebate aku.

Fuhhh lega rasanya. Rasa lama menanti..
Lama ke idok? Tengok kit kronologi nye..

18 Feb - Submit permohonan pengeluaran kat kaunter Epf KL.

23 Feb - Permohonan diluluskan. Epf buat bayaran terus ke ptptn.

28 Feb - Ptptn terima bayaran dari Epf.
Pelarasan penyelesaian hutang akan dibuat dalam masa 30 hari katanya..

28 Mac - Pelarasan rebate di buat.
Sampai stage ni..aku tak tau dah next hape akan jadi. Depa perlu lagi 30 hari ke nak pulangkan rebate?

6 April - Aku call la hotline. Nak tanya next stage ape. Surat pelepasan hutang je siap kata nya. So aku mintak depa email je. Seronok dengor dah tak de hutang, dah terlupa tanya rebate nye proses berapa lama.

Baca la kat blog orang lain, ada yang advise suh bagi surat rasmi la kat depa.
So, terus aku buat surat rasmi, attach sekali ngan borang lebihan bayaran dan info akaun bank. Kasi fax trus ke ptptn kl sentral.

Tawakal aje..Ingat nak gi pos aje dokumen tu or bagi by hand kalau by 27/4 ni tak de payment jugak.

Rini, 15/4 ..within 1 week dah dapat pon rebate aku. Heee ..Saya memang suka!




Almost 2 bulan gak la ya menanti nanti..Awat tak ternanti nanti. Aku nye hutang pon RM16K++. 20% nye rebate tu kira lah berapa.

Plan terdekat ni nak peram aje dulu.

Pergh..suci murni niat itu..

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: