Stalkers


Yang kesah

13.10.14

Langkawi 2014 pt II

Bumi Langkawi basah dek hujan di pagi hari kedua kami di sini.

Tunggu hujan seriat baru gerak ke destinasi yang entah tak tau lagi. Ikut stereng kereta je la.

Idaman Suri

Tak jauh jugak dari hotel aku stay tu. Aku tengok lebih banyak pilihan pinggan mangkuk dari di HIG. Banyak jugak aku berkenan, tapi kene sedor lah limit tuk luggage kami sat ni.

Beli jugak lah..Walau tak rasa cam hade keperluan pon. Hihihi..wat kenang kenangan lah kira nya.


Bukan selalu mai sini kan. Aku beli yang mur mur aje tuk pakai hari hari. Segan lah nak tunjuk bukak ape isi nye. Huhuhuhu.

Kompleks HIG

Saje lah nak tengok jalan jalan. Kompleks HIG ni baru je dibuka. Kalau kat sini ala ala GM Klang tu la. Shop lot tu masih belum penuh. Yang kat dalam tu sama je cam outlet HIG yang lain. Ada coklat, pinggan mangkuk, periuk, luggage bag.


Pantai Cenang

Bukan beras je bulih terbakar, orang pon bulih..Mana tak terbakor, tengah hari buta sibuk nak gi pantai. Singgah kejap tengok orang main payung terjun.

Next next next trip..In future nye trip maybe leh stay kat sini pulak ke.

Tapi, sini crowded. Banyak motel motel kecik. Kalau malam, sure bising sebab banyak pub dan tempat makan. Ramai pelancong asing suke la stay sini.

Tengok orang main payung terjun je..2 ekor bebudak tu gedik gedik dah mau mandi!

Oriental Village

17-20 km dari Pantai Cenang. Kat kawasan gunung duduk nye. Gunung Machinchang. Yang menarik kat sini adalah kereta kabel nye. Tapi aku tak naik la sebab bebudak ni semua dah lemau..termasuk aku la dengan mak aku. Pusing pusing je kat sini..sambil main renab.


Budak kecik ni bantai tido dari kul 4 petang sampai 7 malam. Sempat la aku layan drama Mr Arrogant tu sambil susukan dia. Laki bawak bebudak ke HIG lagi. Jalan kaki je..cari coklat lagi. Cari fake ferero. Hu hu hu.

Restoran Wan Thai

Kali ni call dan reserve awal awal. Kebetulan malam tu sejuk dan hujan renyai, sesuai sangat gi sini untuk dinner.



Gigih gi sini sebab kata nya makanan kat sini sedap dan murah. Suatu masa dulu memang murah la. Sesuai dengan nilai duit kita benornye.

Balik makan, sempat lagi ronda ronda pesisiran pantai tepi pekan Kuah tu.

Kejap je lah..balik hotel awal jugak sebab dah mula loya memikir nak packing barang pulak. Kali ni nye trip aku terpack extra 2 pasang baju tuk bebudak & extra 1 pasang baju laki bini.

Tak salah perkiraan aku leh pack satu set cawan tu..caserole pon bulih! Adeh!

Ekceli kenit tu hade selsem dan batuk juge, mujur la sepanjang 2 malam tu tido lena aje..Bior tido atas karpet je kan dak kenit!


In Sya Allah, kalau hade rezki lagi..kita gi plak ikut jalan darat kan.. Banyak sikit leh angkut, cewah!!

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: