Stalkers


Yang kesah

27.9.14

Vacation Club

Tak try, tak tau..Dah tau, pikir pikir kan..Keperluan atau kemahuan?

Nak jadi citer, laki aku dapat invitation tuk dengor pasal health screening talk katanya kat Palace of The Golden Horses Hotel. Invitation dari bank yang keluarkan credit card dia.

Menarik tertarik weh bile baca kad itu..Dapat macam macam. Tapi kene dengor talk 60 min dulu.



So, laki aku gi lah call and fix date & time nak mendengor. Ingatkan laki aku sorang je kene pi, rupanya anak bini dijemput beramei ramei datang juga. Macam hade bau bau ikan gitu..

Kami sematkan azam di minda untuk hadir dan mendengor, tanpa perlu sign up apa apa atau beli pape produk. 

Hari ni jam 10 pagi pi dating dengan bihun goreng RHB Osk Investment dulu.
Wakakaka..cam banyak share plak siap attend briefing bagai. 

Semua bebudak aku angkut. Takut dak kenit karok lam meeting room tu, aku register aje, dengor nye harem idak, pehtu belasah bihun goreng aje. Huhuhu
Pukul 11 baru gerak ke Sri Kembangan.Luas sungguh. Merata rata ada kepala kuda. Nak berselfie pon tak sempat, berdebor debor nunggu event.

Pas register bagai. Kami di bawa masuk ke sebuah bilik. Palace Vacation Club. Ada disediakan light refreshment. Time tu aku duk bingai bingai seperti biasa la..Pasaipa duk santai aje? Bukan talk selalu orang bagi kat dewan/ bilik besor ke? Minah tu suh duk kat meja kusi empat tu..Biar betul, pukul bape nak start ni??

Meleset sangkaan aku tu. Takde dia nak bagi talk nye,briefing nama nya tu. Sekali depa consult face to face gitu. Santai aje, sambil sarap sambil minum. Tuk bebudak ada play area dan tibi. Laki bini semangat jugak mendengor..bebudak pon syok aje layan play area tu. Everythin going smooth la time tu..Wakakakaka. 

Few days before, ada gak laki aku bagi link info pasal benda alah ni. Most yg komen kat info tu kabor, benda ni menipu, nak cilok duit orang aje. Aku baca sepintas lalu gitu, trus habaq kat laki toksah cari bala la cari masalah..Takut kena tipu je. Laki aku kata jangan riso la, dia boleh handle. Insist sangat laki aku nak pergi..Lepas 60 min blah la laki aku kata. 

Memang la depa tu bijak..Face to face gitu, celah mana nak cilok tu? Summore dia kata, dia have to brief both of us. Tak pa ..layan jer la. Fokus ya kepada misi nak tido semalam kat POTGH tu. Hahahaha..kerja gila betul. 

Minah tu start lah dengan menanya nanya experience percutian kami cam ne sebelum ni. Mana tempat kami pernah pergi bercuti. Wakakakaka..mujur trip ke Korea membantu. Dia test juga tu, kot kot kami menipu ke..Hat latest, aku kabor gi ke Morib la. Ahahahaha..biar minah tu kurang rembesan nak brief lebih lebih. Maklum la, taraf taraf orang kampung aja mampu gi holiday kat ceruk ceruk.

Hat tukang promote nama Amy tu asik asik brief aku aje. Tanya tanya soklan. Aku pon cam layan gitu gitu aje la. Duk pelik juge, sape lani yang di invite? Laki aku kot..laki aku yang hold kredit kad bukannya aku. Aku pi sana pon dengan harapan aku menjaga bebudak aje..ni dah terbalik la pulak.

Tak pe, tak pe kite bersabar dan layan kan aje demi nak kan baucer tido hotel tu.

Seingat aku, ada 3 session. 1st dak Amy kenalkan diri dan latar belakang Palace Vacation Club. Sambil sambil tu, dia selidik la back ground pekerjaan kami. 

2nd session, kami di bawa berjalan jalan di sekitar hotel. Dia tunjuk la tempat makan, health spa dan tasik kat situ. Tak dapat cruise pon sebab bebudak buat hal. Bilik bilik pon tak dapat tengok sebab al maklum la hari sabtu..bilik tak de yang kosong. Si kenit pulak dah mula menunjukkan bosan nya..Dah masa tido kot..Kul 1 dah.

Laki aku try to mintak stop..Masa tu kami tgk jam dah 1 lebih. Bak kata si Amy awal awal tadi, kami leh stop lepas 60 minit, then bawak balik baucer..tapi dak Amy tak endah. Katanya dia belum
abiskan kerja dia. 

Kalau nak argue boleh tu, kata 60 minit aje.. Saje lah tu kan! Janji tinggal janji! Mesti dia tengok kami laki bini cam leh pukau kan! Muka pon stok stok innocent leh di perkotak katik kan!

Tak pe, kami kata continue lah..Laki aku terpakse skip jugak session sebab nak jaga kenit. Dak Amy tu macam tak bagi mula mula sebab dia mau kami laki bini sama sama dengor explaination dia tapi nak wat cam ne, bebudak ni memang tak mau duk diam. Dak kenit siap nangis nangis keriau kuat kuat. 

Aku pon stress juge. Tak hadap dah rasanya nak baucer tu. Rasa nak cepat blah aje. Hati dah panas bila mintak stop, dak Amy tak bagi. Kerling meja sekeliling..Ada couple sampai lentok patah la leher mendengor penerangan promoter. Tapi banyak meja dah kosong la..maybe ada yang tengah tour atau  pon dah blah. 

Yang 3rd session, dak Amy tu try tunjuk manfaat manfaat sign up membership dengan vacation club tu. Wakakaaka. Aku layan kan aje. Aku rasa sore die makin lama makin kuat. Tak tau marah ka memang pitching sore dah lari..semangat sungguh dia explain. Sebab aku je sorang mendengor..tak bani aku nak tanya berapa harga membership depa tu. Tapi aku pelik juge la...dari awal lagi depa tak de kalut kalut nak mention berapa price nye. Gagah lah depa bawak tour bagai..Tak pa la, kata 60 minit kan?

Nasib baik laki aku mai tepat pada masanya. Aku amik kenit, laki aku plak sambung dengor explaination si Amy tu. Mau bayar 35K okay untuk 38 tahun nye membership. Leh bayar installment selama 5 tahun atau lebih. Plus..bayaran RM400++ tuk maintainance hotel. 

Mahal siot! Ingat 3-4 ribu aje. No wonder dalam kad tu mensen suh bawak kad kredit. Senang nak leret kan..Tahana sungguh!

Aku tengok en dol relax aje duk tanya tanya cam berminat. Siap mai plak sorang lagi kawan dia trying nak pujuk laki aku sign up jugak!

Mampus! Sorang sorang keluar..2 lawan 1, tak leh jadi ni. Takut plak laki aku terpesona.

Aku buat buat kuar dari situ sambil pegang anak, then aku call laki aku suh dia berlakon seolah olah ada urgent matter nak kene attend pas ni. Laki aku pon steady berlakon jugak.

Bila aku masuk balik bilik tu, dak Amy plak trying pujuk aku tuk sign up sambil duk peringat aku comparison harga dia buat tadi.

Tu episod kemuncak la aku rasa. Kalau lewat lagi laki aku buat buat berfikir ke,mau keluar ntah mana mana promoter lagi nak pujuk suh join.

Lastly laki aku tetap kata NO. Walau depa siap turunkan harga dari 38K jadi 28K. Siap depa kata installment leh reduce sampai rm200 sebulan. Aku bayar m100, laki aku bayar rm100. Tak tertahan lagi aku cakap je, dengan rm200 tu pon aku leh gi holiday aku kata. Ko jawab, panjang lagi jawapan depa.. Saje je suruh kita feeling guilty kalau tak sign up dengan depa. 

Nak gaduh sungguh sungguh, tu tempat depa. Benda kecik je pon sebenornye. Walhal nya, aku rasa kami ada hak tuk jadi member atau sebaliknya. Kita mendengor sebab kita nak tahu jugak. Takkan nak marah kami kan? Habaq suh mai dengar aje,bukan compulsory pon nak kene sign up.

Dak Amy pon muka kelat aje. Aku remind die balik. Earlier you cakap, i can say YES or No kan? So, im saying NO. Tu pon dak Amy menjawab jawab juga. Awal awal tu kemain propa tak kisah kalau kami tak nak sign up pon.

Laki aku just mention tak cukup bajet la nak bayar bulanan tu. Tinggi sangat..then 28K tu amount based on apa? Pon depa tak leh itemised bagi tau. Mesti la nak tau bayar 20-40K tu untuk apa? Bila mintak nak tengok pakej yang katanya less vacation tu, depa tayang je kertas sehelai..harem nak bagi bila mintak nak tengok dekat dekat. Telus ke gitu? Aku pon saje je keluar awal awal. Kunun anak anak takmau duk dah. Bior depa lepas laki aku cepat sikit.  

Vacation club ni tak nipu pon. Sesuai dengan golongan golongan duit terlebih je la. Yang semedang tight budget nye cam kami, toksah cari pasal la hatta leh leret leret kad pon. 

Tapi, yang buat aku hangin adalah cara depa approach je la. Kurang ajar. Pehtu nakt tunjuk depa cam bagus aje. Ntah depa sendiri ade sign up ke tidak, tak tau la..

Hihihi..semoga di beri kemudahan tuk meredeem baucer nanti. Jangan ada muslihat plak bilik penuh ke hape..Kang bagi bilik bilik berhantu ke.. Nehi..Ni anak anak tak sabor nak tunggang pala kuda.




Sekalung tahniah buat dak kenit dan kakak kakak. Sebab depa la..para promoter tak dapat concentrate nak pukau kami. Dak Amy pon mengakui bebudak ni menggangu. Hade ku kesah?

Siap komen, kene rajin bawak depa bercuti..so that depa senang nak bersosial. Budak kecik kot..gi tempat asing, of cos la nak berkepit dengan Mak Ayah. Lagi la dak kenit duk tengok banyak syaiton..

Mana tak cam syaiton..Depa tu la syaiton duk menipu sana sini punya nak dapatkan customer. 

Yang penting, pikir pikir kan..kemahuan atau keperluan.

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: