Stalkers


Yang kesah

2.8.14

DVI

Nak jugak citer yer..Walhal aku berasa ngantuk gak ni. Tapi tak berapa lelap mata..laki aku dah terbang dah ni. Riso jugak kan..naik flight pon tak berapa selamat la ni. Ada yang terhempas sebab cuaca buruk, buta buta kene tembak cam MH17 pon adoo..yang tak jumpo jumpo cam MH370 pon adoo. Aduh, tak de kuasa nak halang ..berserah pada takdir aje la. 

Aku pon cam tak percaya..Selama ni bini dia aje selalu ala ala CSI. Laki nye ini kali terbabit dengan kerja kerja ala ala forensics - 'DVI' untuk mayat mayat mangsa MH17. Tapi related to passport lah rasanya. Dah itu je bidang kerja laki aku. 

Apa ek DVI tu? Tak dan nak tebiu laki sendirik.. Pagi die ada meeting, pehtu gi opis kejap collect advance..Pehtu aku suruh dia jenguk umah baru tu, bawak balik bekas kuih dan sekut raya aku tertinggal..Kul 8 tadi dah bertolak ke airport. Hahaaha..penting tu aku remind die pasal bekas sekut raya aku..nak tanya DVI ape benda pon tak tau dah. 

D tu tak sure stand for ape..Deutch ke? V & I tu  Victim Identification sebab duk dengar VI ni aje Pak Jib sebut lam news petang tadi..

Nah pak jib de citer sikit pasal DVI nih..Cer click bawah..

http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/08/01/MH17-DVI-experts-identified-Malaysians/

Wakakakaka. D tu Disaster rupanya. Sengal betul kabor Deutch. 

Harap laki aku pergi dan balik dengan selamat..

Tiada ulasan: