Stalkers


Yang kesah

22.3.14

Malang tak berbau

Hari ni bizi gilos..mujur kaki gajah aku sudah surut bengkak nye. Kaki gajah ni lah entertain macam macam benda ni hari.

Pagi hari, follow en dol gi opis..passport tertinggal katanya dalam beg laptop.

Sempat lagi nyinggah tukor duit kat Sri Muda. Masa kaki baru start nak menggajah, sempat beratur tukorkan rupiah. Pe barang bawak rm300 aje? Tukor lagi..Cam millionaire lah kejap. Tak lah kaya..bawak 2 juta aje. Ada umat tu bawak 7 juta..




Ni lah kaki gajah nya. Kaki kiri kena infection bakteria. Tak tau nama pe bakteria tu. Die menyerang kat kesan luka melecet aku garu garu.

Start menggemuk lepas aku menaram roti sardin. Malam tu rasa dah denyut nye, tapi just ada nanah je kat luka tu. Tu pon aku lenjan je bawak gi office next day tu, siap beratur kat depan money changer lagi..tak de hal.

Malam tu, dag dig dug sakit tu. Gegas gegas gi klinik. Doctor diagnos as foot cellulitis. Mengelitis betul bunyi nye!!

Jumaat tu rest je kat umah sebab dapat MC. Gambor kaki gajah tu as at pukul 4 petang jumaat. Agaknya antibiotik tak berapa jalan lagi. Baru telan 3 biji katakan.

Baru nak surut kegempolan kaki, la hai dapat call dari adik laki aku tengah hari tadi. Dia eksiden on the way nak ke tempat kerja kat Bandar Saujana Putra tengah hari tadi. Ikut citer die, ada kereta stop tepi jalan tiba tiba, tak bagi signal plak tu. So dia pon terlanggar lah. Berpusing motor nye, elok jatuh tu, pandai pulak dia golek ke tepi terus. Kalau tak, selamat kena langgar pulak dengan lori belakang..

Terkejut jugak. Jadi sel sel lambat berhubung. Eksiden tapi die leh call aku pulak. Tak serius lah kot. Sambil sambil packing barang dia tu, teringat kat geng bandung yang akan amik tren ke KLIA dari Salak Selatan tu.

Rupanya depa nak parking keta kat Putrajaya Sentral aje. Jadi pucuk di cita lah sangat, aku pon leh follow sekali sebab hospital opposite Pjaya Sentral ni aje.

Aku tak larang lah en dol gi Indon tu. Aku pon boleh handle. Tak lah lama, selasa kang balik. Cuak jugak kan, rentetan kes flight hilang baru ni lah.

Pukul 2 petang aku sampai Jab Kecemasan dan Trauma. Adik aku admit kat ICU dah.

Lama ko aku menunggu..4.15 baru lah aku di benarkan jumpa die. Doctor cakap confirm tulang peha kiri patah, operation Khamis depan. Sementara ni kaki kiri tu kat ujung di pasang pemberat, sebab nak kasi tulang meregang, baru nak pasang masuk besi.


Slogan katanya..



Kesian orang eksiden. Takut nak operate katanya.

Alamatnya, semua hero lam umah aku tak leh buat kerja berat dah la. Sorang selipp, sorang pakai bosi pulak..


- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: