Stalkers


Yang kesah

20.2.13

Al Kisah - Uwang

Sudahkan anda menyemak penyata kwsp yang terkini?

Ececeh..cam iklan kat radio pulak.

Fenomena semasa, opismates berpusu pusu lah ke kwsp berhampiran. Macam macam urusan larr. Kalau nak keluarkan duit epf, kira kayo kan?? Sebab ada duit lah tu pasal nak di keluarkan kan??



Aku pon fefeeling jugak nak keluarkan yg acc 2 tu. Aku pon tak tahu ada berapa kat acc 2 tu sebab tak pernah check. Last statement 2009 kot.

Niat suci dah ada tapi cam liat sikit. Sikit ke? Banyak kot!! Bab bayor hutang sangat sinonim dengan liat itu.

Nih hutang ptptn tu pasal lah.

Last year ada try nak apply ujrah ke namanya? Aku pon tak berapa ingat ni. Kata pengurangan interest yg 3-4 persen tu. Aku dah apply. Approve larr.
Diorang dah bagi form bagai thru emel. Tapi documentation, setem hasil, cop bagai kita sendiri buat. Lemah gitu..

Masalah besar, depa pon tak fwd plak latest statement hutang aku tu. At least bagi lah comparison kalau buat dengan tak buat ujrah itu kan?? Dah ada yang cakap ujrah tu lagi rugi.

Dah lah aku confuse, malas pulak tu. Maka masih gitu jer la hutang aku. Macam ada ptptn centre kat KL Sentral ,may be boleh mintak pencerahan dari sana kot.

Yer la, hutang misti mau bayar. Tapi yang menjadi pemacu semangat nak membayor tu sebab takut nama black list tak leh kuar negara plak.

Mana lah tahu, kot terbeli tiket kapal terebang ke Bandung, tak lah pucat lesi kena tahan kat airport sebab black listed ptptn. So far, nama aku lom tersenarai lah lagi.

Feeling lah plak nak ke Bandung gitu.. Berapa kali dah plan dengan Kak Kiahs Banjero. Bandung nan hadoo, mengandong je hadoo. Asal nak ke Bandung, sibuk mengandung. Acaner tuh??

Aduh donk! Yuk kita ke jalan TAR aja kannn. Usah nunggu ngandung, bulan depan kita terjah-in ke sana.

Wakaka. Layan jer la KKB oiii!

Btw, dah bleh start sopping kain untuk raya kah?! Kain 6D dah muncul katanya.

- Posted using my iPhone -

1 ulasan:

Cik Puan Nor berkata...

hahaha..tu ler pasal sibuk wat keluar kwsp acc 2 tu..ngecek sudah..tapi alahai x cukup ler plak amount yg dibayar..tunggu jer dong..hehehe..jom jalan TAR..bdk2 atas ari jumaat ilang ajer memanjang..kol 3 lebih baru masuk..kuang2