Stalkers


Yang kesah

5.9.15

Oreo Cheesecake

Petang semalam pas balik kerja singgah Giant jap. Laki aku nak cari spanar kat DIY, aku je la masuk lam Giant.

Tu yang cam fefelin nak buat oreo cheesecake tu. Sesuai oreo nye murah..lagi de extra 20% katanya. Baru RM2.50 sebantal biasa tu.

Resepi ingat ingat lupa gak. Tapi ingat lagi la sikit2 demo resepi dulu dengan cik kiah kat opis. Hukhukhuk.

Sampai rumah terus kerjakan base nye dulu. Lepas dinner segala baru siapkan cream dan topping.

Tapi tu lah gelatin tak de pulak. Jadinye aku pukul 250g cream cheese sama 200ml whipping cream, fresh milk dlm 3 sudu, gula 3-4 sb dan buh oreo hancur sikit.

Topping tu aku just tabur milo aje. Sebelum ni wat pakai serbuk koko cam pahit la pulak.




Aku sengaja keraskan dia pakai bekas kaca semalaman. Bekas ni kecik dan ada penutup. Nampak lah cam tinggi sikit rupa tu. Nak potong pon senang sebab base cheesecake ni keras nye lahai. Dah siap potong baru transfer ke bekas plastik microwave biasa tu.

Mok mok la weekend ni.

- Posted using my iPhone -

Tiada ulasan: