Stalkers


Yang kesah

29.12.10

:: on leave ::

Semalam, 28/12 aku on leave sebab husband pun on leave, baru lah sehati sejiwa ,seperiuk sebelanga..X gitu?? Misi- jalan jalan ke Ikea. Yg pergi aku, Husband , Mak , Sopi n Sarah.
Asalnya nak pegi Sunway Pyramid jer tapi sebab Mak x pernah pegi Ikea, so bawak lah dia pergi tengok. SP Mak dah pergi masa birthday dia bulan 4 lepas. Lagipun neber sebelah umah selalu shopping kat Ikea, contoh baru2 ni dia wat showroom kat umah dia, panggil jiran tetangga termasuk Mak aku tengok meja dining for 4 yg dia beli kat Ikea. So, biar Mak aku nengok sendiri apa ada kat sana..Kang boleh story kat kawan kawan kat kampung.


Lagi satu, nak try meatballs yg jual kat restoran situ. Husband cakap sedap. Kebetulan hari Selasa , rega set meat ball tu RM 8.00, hari biasa RM 9.90 utk 10 pcs. Masa lunch kat sana, Husband order meatballs n fries 2 set, 1 for him n another 1 for Mak. Aku belasah 1/4 roasted chicken w whip potato. Sopi n Sarah belasah nugget n fries jer. Aku x tau berapa total cost, Husband bayar. Yang aku tau sepotong kek coklat tu jer RM 5.
















Pas makan n semayang, baru la start le tour de Ikea kami ....jalan lah, belek belek, duduk, kang penat, landing jap kat katil..Pegi sana nak makan jer n window shopping jer sebenarnye. Shopping 2 barang je. Beli kain 1/2 meter utk wat frame gambar n 1 penyiram pokok. Aku x de mood nak shopping sebab lum gaji. Husband nak beli meja utk komputer tp macam x de dah space dlm bilik tido tu. 


Memang meletihkan n mencabar kesabaran, dengan si Sarah meragam sbb lapar susu n selsema. Terpakse cari pot baik nak breastfeed dia. Si Sopi pun nangis jugak sebab x belikan dia mainan. Mainan pasar malam jer la Sopi sesuai untuk ko!!Dekat kul 4 lebih baru berangkat balik. Mak kesakitan lutut, banyak sangat jalan.Dalam keta lah baru budak budak ni terlelap. Aku pun join sekali sbb x cukup tido...Malam berjaga sbb Sarah selsema n batuk.




Play time


Makan time


Kit kat time


dah siap frame (kiri)



Tiada ulasan: